II Ogólnopolski Konkurs Wokalny "Bella Voce" i Warsztaty Wokalne Muzyki Polskiej Drukuj
czwartek, 09 sierpnia 2018


bella voce plakat
II Ogólnopolski Konkurs Wokalny „Bella Voce” organizowany jest przez Stowarzyszenie „Voce” oraz Buskie Samorządowe Centrum Kultury w Busku-Zdroju. Konkurs ma charakter ogólnopolski, a jego celem jest promowanie utalentowanych młodych wykonawców. Konkurs odbywać się będzie w dniach 15-16.08.2018
warsztaty wokalne plakat
Warsztaty Wokalne Muzyki Polskiej organizowane przez Stowarzyszenie „Voce” odbędą się w dniach 7-14.08.2018r. w Busku-Zdroju. Zajęcia odbywać będą się w Szkole Muzycznej im. K. Pendereckiego w Busku-Zdroju i Buskim Samorządowym Centrum Kultury.

Konkursowi oraz warsztatom towarzyszy wystawa prac Roberta Żurmana - absolwenta Instytutu Sztuk Pięknych UMCS w Lublinie.


Patronat honorowy nad wydarzeniami objęli: Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Adam Jarubas, Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój Waldemar Sikora, Starosta Buski Jerzy Kolarz. Patronat medialny sprawować będą: TVP Kielce, Radio Kielce, Tygodnik Ponidzie, Ponidzie.TV, Busko.com.pl, Echo Dnia.

Skład jury:

roma_owsinska_1

ROMA OWSIŃSKA
Należy do grona wybitnych śpiewaczek operowych. Ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi na Wydziale Wokalno-Aktorskim, a także Wydział Instrumentalny – Flet w PSM II st. Kielce. W Polsce zawodowo związana z Operą Narodową w Warszawie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Krakowską i Teatrem Wielkim w łodzi. Koronne role artystki to: Violetta, Rozyna, Norina,Lucia di Lammermoor, Gilda czy Madame Herz. Kolejne lata przyniosły jej m.in. role Mimi, Amelii, Liu, Leonory, Madame Butterfly, Santuzzy, Adriany Lecouvreur, Lukrecji Borgii i i wiele innych. Zapraszana wielokrotnie do Comische Opera w Berlinie, Semperoper w Dreźnie, Teatro Vittorio Emanuele na Sycylii czy Gloria Opera Company w Seulu (Korea) a także opery w Sofii, Hadze, Amsterdamie, Lille i wiele innych. Znana także z wykonań muzyki symfonicznej, oratoryjnej, kameralnej i operetkowej. Zaśpiewała ponad 60 dzieł oratoryjnych i 50 ról czołowych operowych. Otwierała światowe festiwale muzyczne w Jerozolimie, Singapurze, Seulu, Santander, La Chaise-Dieu pod dyrekcją znakomitych dyrygentów i światowych orkiestr. Miała zaszyta wystąpić przed Królem Hiszpanii Juanem Carlosem. Nagrała dwie opery Rossiniego „La Cambiale di matrimonio” Le Vivuoco Stravagante, dokonała wielu nagrań telewizyjnych, radiowych i płytowych.

Nagrody:

  1. Grand Prix” – konkurs wokalny im. J. Kiepury w Krynicy;

  2. I-a Nagroda Specjalna Kompozytorów Bułgarskich na Międzynarodowym Konkursie Śpiewaków Operowych w Sofii;

  3. Srebrny Pierścień za rolę Violetty w Traviacie – Verdiego – uznaną za najciekawsze osiągnięcie artystyczne na scenach Teatrów z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru;

  4. „Złota Muza Polskich Nagrań za płytę „Opera Arias” - Roma Owsińka.

  5. Srebrny Medal za Długoletnią Służbę nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

  6. „Świętokrzyska Nagroda Kultury” w uznaniu dokonań wzbogacających dorobek kulturalny województwa świętokrzyskiego nadany przez Marszałka Adama Jarubasa.

  7. Gloria Artis – zasłużony kulturze przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

  8. W 2013 roku w „Buskiej Alei Gwiazd” przed Sanatorium „Markonii” odsłoniła swoje słoneczko obok K. Jamroz, K. Pendereckiego, Wiesława Ochmana, Bogusława Kaczyńskiego i innych wspaniałych artystów.

  9. W 2014 roku uzyskała tytuł Doktora Sztuk Muzycznych w dyscyplinie artystycznej – wokalistyka – nadany Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

  10. Od 2015 roku należy do Stowarzyszenia Polskich Pedagogów Śpiewu

  11. Jest Prezesem Stowarzyszenia „Voce”, prowadzi klasę śpiewu w PSM w Kielcach.

  12. W roku 2017 uzyskała Tytuł "Buskowianin Roku 2016" i statuetkę "Siewcy" za pasję jaką wkłada w kształcenie muzyczne młodych artystów oraz promocję miasta i gminy Busko-Zdrój poprzez działalność kulturalną.

  13. W roku 2018 roku uzyskała tytuł „Człowiek Roku 2017” w kategorii Kultura.

Pomysłodawczyni i Dyrektor Artystyczny „Świętokrzyskich Warsztatów Wokalistyki i Plastyki Ruchu” oraz Konkursu Wokalnego „Bella Voce” w Busku-Zdroju.

Roma Owsińska od samego początku związana jest z Międzynarodowym Festiwalem Muzycznym im. Krystyny Jamroz.

W 1987 roku odsłoniła pamiątkową tablicę poświęconą patronce festiwalu i uświetniła I-wszy koncert z czołowymi artystami Polski – Krystyną Rumowską, Bogdanem Paprockim i Bogusławem Kaczyńskim.



Ewa Iżykowska fotografia

EWA IŻYKOWSKA, śpiewaczka (sopran, mezzosopran), aktorka, reżyser. Urodzona w Olsztynie, wychowana w Kaliszu, gdzie ukończyła Średnią Szkołę Muzyczną w klasie śpiewu oraz fortepianu. Następnie ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie, gdzie studiowała śpiew solowy, oraz Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Jako śpiewaczka pracowała pod kierunkiem prof. Lidii Małachowicz, prof. Kazimiery Goławskiej, prof. Ewy Wdowickiej. Kontynuowała swoje studia w Accademia Chigiana, w Sienie, Włochy pod kierunkiem Giorgio Favaretto, oraz Ettore Campogagliani. Następnie studiowała w mediolańskiej La Scali pod kierunkiem Gulietta Simionato, Eduardo Muellera, oraz Antonio Tonini. Po uzyskaniu stypendium rządu niemieckiego pracowała również pod kierunkiem Birgitt Nilson. W 1981 r. zadebiutowała na scenie La Scali w tytułowej roli w operze Rita Donizettiego. W tym okresie po wygranym konkursie wzięła udział we włoskim letnim staggione w mieście Alessandria, gdzie wykonywała partię Fiordiligi w operze Cosi fan tutte Mozarta, pod batutą Eduardo Mullera, z Mauro Trombetta, w roli Don Alfonso. Ewa Iżykowska jest laureatką szeregu krajowych i międzynarodowych konkursów jak: Ogólnopolski Konkurs Muzyki K. Szymanowskiego, Belvedere we Wiedniu, czy Mozart Competition w Alessandri, Włochy. W Polsce zadebiutowała w 1979 r. partią Fiordiligi w operze Cosi fan tutte Mozarta w Teatrze Muzycznym w Słupsku pod dyr. Grzegorza Nowaka, w reżyserii Ryszarda Peryta. W 1981 r. wzięła udział w prawykonaniu opery Zbigniewa Rudzińskiego Manekiny w Operze Wrocławskiej pod dyr. Roberta Satanowskiego, w reżyserii Marka Weiss-Grzesińskiego. Od 1982 r. związała się z Teatrem Wielkim w Poznaniu. Stworzyła kreację Violetty - w Traviacie Verdiego, Rozalindy - w Zemście nietoperza J. Straussa, Blondy - w Uprowadzeniu z Seraju Mozarta, Michaeli - w Carmen Bizeta, Liu - w Turandot Pucciniego, Lisy - w Krainie Uśmiechu Lehara, Arseny - w Baronie Cygańskim J. Straussa, Musette i Mimi - w Cyganerii Pucciniego, czy Chodel - w Skrzypku na dachu. Otrzymała nagrodę miasta Poznania dla Młodych Twórców Sztuki w tym samym roku co Jan A. P. Kaczmarek, z którym w tym okresie nagrała płytę Kometa Halleya. W 1986 r. zadebiutowała na scenie wiedeńskiej Kammeroper rolą Neddy - w Pajacach Leoncavalla, w reżyserii Georga Tabori. Przedstawienie to zostało uznane przez krytykę wiedeńską jako Przedstawienie roku 1986. Następne role w wiedeńskiej Kammeroper to Hrabina - w Weselu Figara Mozarta, Dorlisca - w operze Rossiniego Torvaldo e Dorlisca, oraz Violetta - w Traviatcie Verdiego. W latach 1987-1991 była solistką opery w Luzernie w Szwajcarii. Na deskach tej opery śpiewała takie partie jak Hrabina - w Weselu Figara Mozarta, Poppea - w Koronacji Poppei Monteverdiego z tenorem Ramonem Vargas w parii Nerona, Adriany - w operze Adriana Lecouvreur F. Cilei, pod dyrekcją M. Viottiego, Tatiany - w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Blanche - w Dialogach Karmelitanek Poulenca, Saffi - w Baronie Cygańskim J. Straussa, Hanny Glawari - w Wesołej wdówce Lehara oraz Wenus w Orfeuszu w piekle J. Offenbacha. W roku 1991 rozpoczęła ponownie współpracę z Teatrem Wielkim w Poznaniu jak również z Teatrem Wielkim w Warszawie, Operą Wrocławską i Operą Krakowską. Zaśpiewała partie w operach R. Straussa: Salome - w operze Salome, Marszałkowa - w Kawalerze Srebrnej Róży; w operach Pendereckiego: Benigna - w Czarnej Masce, Ewa - w Raju Utraconym, Matka Joanna od Aniołów - w Diabłach z Loudaine. Pojawiła się również jako Ligia - w Quo Vadis Nowowiejskiego, Fedora - w operze Fedor Giordaniego, Tosca - w operze Tosca Pucciniego, Tatiana - w operze Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego, Mimi oraz Musette - w operze Cyganeria Pucciniego, Flora - w operze Chopin Orefice, Galina - w operze Galina Landowskiego oraz Rachela - w operze Żydówka Halevego. W tym też okresie Ewa Iżykowska stała się odtwórczynią monumentalnych form oratoryjno-kantatowych jak: Requiem Verdiego, VIII Symfonia Mahlera - partia I, II i III sopranu, Cztery ostatnie pieśni, R. Straussa, III Symfonia H. M. Góreckiego, Te Deum, Dies Irae, Jutrznia, Siedem bram Jerozolimy - K. Pendereckiego, IX Symfonia oraz Missa Solemnis - Beethovena, XIV Symfonia - Szostakowicza.

Swoje zainteresowania skłania również ku kameralistyce i tak w latach 2000-2002 odbyła światowe tournee z recitalami Chopin, Paderewski - pieśni, oraz Od Baroku do jazzu. W roku 2000-2001 wzięła udział w realizacji opery Manekiny Z. Rudzińskiego w Teatrze Wielkim w Warszawie. W roku 2005 wystąpiła jako Tosca - w operze Tosca w Korei Południowej. Współpracowała ze znakomitymi pianistami jak Wojciech Świtała, Janusz Olejniczak, Marek Drewnowski, Krzysztof Jabłoński, Jerzy Maciejewski, Marek Mizera, Nina Kuźma-Sapiejewska, Caroll Hague, Vincenzo Scalera oraz Giorgio Favaretto. Pracowała również z wybitnymi dyrygentami jak J. Gielen, Marcello Viotti, Eduardo Mueller, Grzegorz Nowak, Krzysztof Penderecki, Antoni Witt, Andrzej Boreyko, Jacek Błaszczyk, Karol Stryja, P. Romansky, Jacek Kasprzyk, Oliver Quendet, Gabriel Chmura i inni. Występowała na scenach koncertowych i operowych z tak wybitnymi artystami jak: Ramon Vargas, Mauro Trombetta, Reinhardt Brussman, Louis Gentile, John Gray, Florian Pray, Ivonne Nef, Edward Barnham, Jadwiga Rappé, Urszula Kryger, Ewa Werka, Jan Czekay, Józef Kolasiński, Krystyna Kujawińska, Antonina Kowtunow, Joanna Kozłowska, Krystyna Pakulska, Izabella Kłosińska, Jerzy Knetig, Ryszard Cie­śla, Adam Kruszewski, Piotr Kusiewicz, Włodzimierz Zalewski, Radosław Żukowski, Edward Kmiciewicz and Romuald Tesarowicz.Przez szereg lat uczestniczyła w prawykonaniach i wykonaniach utworów kompozytorów współczesnych takich jak Ottavio Vasquez, Jan A. P. Kaczmarek, Zbigniew Rudziński, Stanisław Moryto, Krzysztof Penderecki, Henryk Mikołaj Górecki.

Dokonała szeregu nagrań dla Polskiego Radia, Telewizji Polskiej, Rado Vaticano, Radia Swiss Romande (Il Signor Brushino Rossiniego, dyr. Marcello Viotti), radia i telewizji rosyjskiej (Jutrznia Pendereckiego) oraz telewizji: filipińskiej, brazylijskiej, koreańskiej, jak również dla telewizji włoskiej RAI (Cosi fan tutte Mozarta), oraz telewizji austriackiej ORF (Dies Ire Penderckiego, dyr. J. Gielen oraz Pajce Leoncavalla, reż. Georg Tabori). Brała udział w światowych transmisjach radiowych: Diabły z Loudaine oraz Czarna Maska Pendereckiego, II Symfonia oraz VIII Symfonia Mahlera. Niektóre Nagrania Ewy Iżykowskiej osiągnęły niesamowitą popularność. Nagranie barokowej arii Cacciniego Ave Maria wysłuchało na YouTube prawie milion osób. Wspólpracuje z licznymi teatrami w Polsce, przygotowując spektakle muzyczne jak Sługa dwóch panów w teatrach w Warszawie, Rzeszowie, Koszalinie, Płocku, czy musical Fame w teatrze im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim, jak i przedstawienie Akompaniator w Teatrze Syrena w Warszawie. Od roku 2008 współpracowała z Teatrem Muzycznym Roma, gdzie sprawowała opiekę wokalną, oraz przygotowała partie z solistami w spaktaklach takich jak Upiór w operze, czy Nędznicy. W roku 2003 została zaproszona do współpracy przez Polską Akademię Nauk, gdzie do dzisiaj prowadzi regularne zajęcia z retoryki oraz kreowania osobowości medialnej. Poświęca się również dydaktyce związnej z wokalistyką. W latach 2000 - 2004 pracowała na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, oraz w Zespole Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, gdzie była założycielem wydziału wokalnego. Od roku 2004 pracuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2003-2007 prowadziła zajęcia w Korei Południowej, w Keimyung F. Chopin Academy of Music, gdzie pełniła również funkcję wicedyrektora tej uczelni. Wykształciła licznych odnoszących sukcesy absolwentów, laureatów konkursów i czynnych śpiewaków. Od roku 2000 regularnie prowadzi letnie kursy wokalne na terenie kraju, jak również Masterclass w USA, Włoszech, Korei oraz Austrii. Na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina oprócz dydaktyki wokalnej zajmuje się także reżyserią. Wyreżyserowała spektakl Śpiewniki domowe Moniuszki, a następnie spektakl Musicale Musicale oraz operę koreańskiego kompozytora Isang Yun Sim Tjong. W roku 2017 wyreżyserowała wystawioną w Operze Bałtyckiej operę S. Moniuszki Verbum Nobile. Ewa Iżykowska, ciągle koncertuje i nagrywa. W roku 2010 wystąpiła z recitalem Pieśni Chopina w Paryżu w dawnym Konserwatorum Paryskim jednym z nielicznych miejsc gdzie koncertował Chopin, z akompaniamentem oryginalnego instrumentu na którym grał Chopin (Playel 1843). Pieśni Chopina po raz pierwszy w historii zostały zarejestrowane na płytę Blu-ray. W ostatnich latach wystąpowała z recitalami w Accademia di Santa Cecylia w Rzymie, Frozinone we Włoszech, w Moskwie w Rosji, w Mexico Citi w Meksyku, a w listopadzie 2016 w Shanghai Symphony Hall w Chinach. W roku 2011 wystąpiła w Watykanie na Placu św. Piotra w czasie beatyfikacji Jana Pawła II. W roku 2012 otrzymała tytuł profesora zwyczajnego i w latach 2012-2016 piastowała stanowisko prorektora Universytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Poza rodzimym językiem polskim włada 5 językami: włoskim, rosyjskim, niemieckim, angielskim i francuskim. Za całokształt swojej pracy Ewa Iżykowska została nagrodzona przez Związek Artystów Scen Polskich najwyższą nagrodą – Arion. Miasto Kalisz uhonorowało Ewę Iżykowską mianem Honorowego Obywatela, jak również mianem Ambasadora Miasta.



januszewska-stańczuk
prof. HENRYKA JANUSZEWSKA-STAŃCZYK

Henryka Januszewska-Stańczyk studiowała śpiew solowy w klasie prof. Heleny Łazarskiej w Państwowej Szkole Muzycznej w Katowicach. W 1975 roku zdobyła IV nagrodę oraz nagrodę publiczności na XIII Międzynarodowym Konkursie Wykonawców Muzyki Współczesnej w Rotterdamie. Obok działalności koncertowej zajmuje się pracą pedagogiczną jako profesor Katedry Wokalistyki Akademii Muzycznej w Katowicach oraz w Katedrze Śpiewu Solowego na Uniwersytecie w Ostrawie. W jej obszernym repertuarze obejmującym muzykę różnych epok, szczególnie ważne miejsce zajmuje twórczość współczesna. Słuchaczom festiwalu "Warszawska Jesień" znana jest z wielu prawykonań. Śpiewa także muzykę romantyczną, barokową i średniowieczną. . Pieśni F. Chopina wykonywała wielokrotnie z Eugeniuszem Knapikiem, nagrywając je w Polskim Radio. Zaproszona przez Światosława Richtera wykonała wraz z Maciejem Paderewskim wszystkie pieśni Chopina na Festiwalu Moskiewska Zima ( 1985 r) W Polskim Radio istnieją nagrania archiwalne pieśni St.Moniuszki, K.Szymanowskiego, I.J.Paderewskiego z pianistami Marią Rydzewską, Czesławem Stańczykiem oraz Teresą Baczewską, W 1990 r. ukazała się nakładem Tonpressu płyta kompaktowa z wszystkimi pieśniami F.Chopina z towarzyszeniem pianisty Marka Drewnowskiego. Polskie Nagrania wydały również płytę z pieśniami Poldowski ( córka H.Wieniawskiego ) z udziałem pianistki Teresy Baczewskiej. Uwieńczeniem całej działalności koncertowej był wieczór w gdańskim Starym Ratuszu (2001) z repertuarem XX-wiecznym. Został wykonany wtedy Pierrot Lunaire A.Schoenberga oraz pieśni B.Brittena, G.Enescu, O.Messiaena, A.Weberna, J.Cage’a oraz L.Berio. Obecnie Henryka Januszewska-Stańczyk jest dyrektorem Instytutu Wokalno-Aktorskiego w Akademii Muzycznej im.Karola Szymanowskiego w Katowicach. prof. Henryka Januszewska-StańczykHenryka Januszewska-Stańczyk studiowała śpiew solowy w klasie prof. Heleny Łazarskiej wPaństwowej Szkole Muzycznej w Katowicach. W 1975 roku zdobyła IV nagrodę oraznagrodę publiczności na XIII Międzynarodowym Konkursie Wykonawców MuzykiWspółczesnej w Rotterdamie. Obok działalności koncertowej zajmuje się pracą pedagogicznąjako profesor Katedry Wokalistyki Akademii Muzycznej w Katowicach oraz w KatedrzeŚpiewu Solowego na Uniwersytecie w Ostrawie. W jej obszernym repertuarze obejmującymmuzykę różnych epok, szczególnie ważne miejsce zajmuje twórczość współczesna.Słuchaczom festiwalu "Warszawska Jesień" znana jest z wielu prawykonań. Śpiewa takżemuzykę romantyczną, barokową i średniowieczną. . Pieśni F. Chopina wykonywaławielokrotnie z Eugeniuszem Knapikiem, nagrywając je w Polskim Radio. Zaproszona przezŚwiatosława Richtera wykonała wraz z Maciejem Paderewskim wszystkie pieśni Chopina naFestiwalu Moskiewska Zima ( 1985 r) W Polskim Radio istnieją nagrania archiwalne pieśniSt.Moniuszki, K.Szymanowskiego, I.J.Paderewskiego z pianistami Marią Rydzewską,Czesławem Stańczykiem oraz Teresą Baczewską, W 1990 r. ukazała się nakładem Tonpressupłyta kompaktowa z wszystkimi pieśniami F.Chopina z towarzyszeniem pianisty MarkaDrewnowskiego. Polskie Nagrania wydały również płytę z pieśniami Poldowski ( córkaH.Wieniawskiego ) z udziałem pianistki Teresy Baczewskiej. Uwieńczeniem całejdziałalności koncertowej był wieczór w gdańskim Starym Ratuszu (2001) z repertuaremXX-wiecznym. Został wykonany wtedy Pierrot Lunaire A.Schoenberga oraz pieśniB.Brittena, G.Enescu, O.Messiaena, A.Weberna, J.Cage’a oraz L.Berio. Obecnie HenrykaJanuszewska-Stańczyk jest dyrektorem Instytutu Wokalno-Aktorskiego w AkademiiMuzycznej im.Karola Szymanowskiego w Katowicach.

BALLARIN

prof. zw. dr hab. JAN BALLARIN

Dziekan Wydziału Wokalno- Aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach, obecnie na stanowisku profesora Akademii Muzycznej. W latach 1971- 1995 solista opery Śląskiej w Bytomiu i Operetki Śląskiej w Gliwicach. W repertuarze około 35 pierwszoplanowych partii tenorowych, operowych i operetkowych. Wykonawca muzyki oratoryjnej i pieśni. Nauczyciel śpiewu solowego w szkolnictwie artystycznym: od 1973r.- Średnia Szkoła Muzyczna, od 1977r. do nadal - Akademia Muzyczna w Katowicach. Uczniowie i studenci zdobywali czołowe lokaty na Konkursach Wokalnych m.in. Karlove Vary (II nagroda), w Trnawie (I nagroda), w Nowym Sączu (wyróżnienie), Wrocław (I,II,III i 2 wyróżnienia), są solistami w teatrach muzycznych w Polsce i za granicą (Zurych, Bazylea, Essen, Detmold). Organizator życia muzycznego m.in.- Ogólnopolski Konkurs Wokalny dla uczniów Szkół Muzycznych II st.- zasięg międzynarodowy (4 edycje).


MADEJ

Ks. dr hab. ZDZISŁAW MADEJ – Kierownik Katedry

Tenor wykonujący muzykę operową i oratoryjno kantatową, dysponujący głosem lyrico- spinto. Obecnie występujący gościnnie, jako solista na scenie Opery Wrocławskiej. Studia rozpoczął w Hochschule für Musik we Freiburgu (Niemcy), w klasie śpiewu solowego prof. Rheginaldo Pinheiro. Po powrocie do kraju kontynuował kształcenie na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, pod kierunkiem prof. Ewy Czermak. Odbył Studia podyplomowe w Hochschule fur Musik und Theater und Medien w Hannoverze, Niemcy, w klasie śpiewu solowego prof. Markusa Schaefera. W roku 2013 uzyskuje tytuł doktora habilitowanego sztuk muzycznych w dyscyplinie wokalistyka, na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Z zespołem Opery Wrocławskiej wykonuje następujące partie: S. Moniuszko – Halka– partia Jontka, Straszny Dwór – partia Stefana, G. Orefice – Chopin – partia tytułowa, R. Strauss – Die Frau ohne Schatten – partia cesarza, G. Puccini – Tosca – partia Cavaradossiego, G. Bizet – Les Pecheurs de Perles – partia Nadira, P. Mascagni – Cavaleria rusticana – partia Turiddu. Ma w repertuarze także następujące partie operowe: R. Leoncavallo – I Pagliacci – Canio, W. A. Mozart – Die Zauberflote – Tamino, Die Entführung aus dem Serail – Belmonte, R. Wagner – Parsifal – partia tytułowa, G. Donizetti – L’Elisir d’Amore – Nemorino. Wykonuje partie solowe w ramach koncertów i festiwali, m. in: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Międzynarodowy Festiwal Non Sola Scripta, Turniej Tenorów w Szczecinie, Festiwal Silesia Sonat, Międzynarodowy Festiwal Moniuszkowski w Kudowie Zdroju. Współpracuje także z wieloma orkiestrami, m.in. z Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej, Maestro J. Geiserem, Maestro A. Chorosińskim, Maestro J. Gembalskim. Koncertował w Polsce i za granicą, m. in. w Niemczech, Austrii, Francji, Szwajcarii i USA. Oprócz wykonywania muzyki operowej, koncertuje jako śpiewak oratoryjno-kantatowy: partie solowe w następujących oratoriach, J. Haydn Stworzenie świata, (2001 Colmar- Francja, 2004 Wrocław); A. Bruckner Te Deum (2001 Wrocław, 2003 Lyon- Francja); G. Puccini Messa di gloria (2003 Szczecin, 2006 Francja – Lyon, Strasburg); W. A. Mozart – Requiem (2002 Freiburg – Niemcy), A. Ramirez – Missa Criolla (2010 Wrocław). W repertuarze ma następujące partie oratoryjno-kantatowe: J. S. Bach: “Matthäuspassion” (Ewangelista, Arie), “Johanness- Passion” (Ewangelista, Arie), “Weihnachtsoratorium”, “Magnificat”, “h-moll Messe”, “Die Kantaten”; L. van Beethoven: “IX Symphonie”, “Missa Solennis”, “Missa C-dur op. 86”; A. Bruckner: “Te Deum”; A. Dvorak: “Stabat Mater”, “Requiem”; G. F. Haendel: “Acis und Galatea”, “Messiah”, “Dixit Dominus”; J. Haydn: “Die Schöpfung”, “Die Jahreszeiten”, “Missa Sanctae Caeciliae”, “Nelson-messe”; W. Kilar: “Missa pro pace”; G. Mahler: “Das Lied von der Erde”; F. Mendelssohn-Bartholdy: “Paulus”, “Elias”; S. Moniuszko: “Litania Ostrobramska”, “Msza Des-dur”; W. A. Mozart: “Missa brevis B-dur”, “Requiem”, “Krönungsmesse”, “Arie Koncertowe”, “Messe c-moll”; G. Puccini: “Messa di Gloria”; A. Ramirez: “Missa Criolla”; G. Verdi: “Messa di Requiem”. Ma w repertuarze pieśni z fortepianem takich kompozytorów jak: L.van Beethoven (“An die ferne Geliebte”), J. Brahms, F. Chopin, S. Moniuszko, W. A. Mozart, F. Schubert (“Die schöne Müllerin”, “Schwanengesang”, “Winterreise”), R. Schumann (“Dichterliebe”), P. I. Tschaikowsky. Od roku 2013 prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Krakowie.



piotr_kusiewicz
PIOTR KUSIEWICZ
Wybitny polski tenor Piotr Kusiewicz jest muzykiem uniwersalnym. Studia ukończył w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w zakresie gry na fortepianie i śpiewu solowego. Artysta do chwili obecnej śpiewał m.in. we wszystkich filharmoniach w kraju, operach oraz znaczących salach koncertowych na świecie. W swoim repertuarze posiada 140 dzieł oratoryjnych. Jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu artystycznym Piotra Kusiewicza był udział w wykonaniu opery Król Roger Szymanowskiego pod dyrekcją Charlesa Dutoit w Paryżu, Montrealu, nowojorskiej Carnegie Hall a także w Tokio w latach 1996-2002. Nagrał 40 płyt CD oraz 4 DVD. Piotr Kusiewicz jest profesorem śpiewu i kierownikiem Katedry Wokalistyki Akademii Muzycznej w Gdańsku. Prowadzi klasę śpiewu solowego na kierunku Wokalistyka na Wydziale Edukacji Muzycznej w Akademii Sztuki w Szczecinie. W marcu 2008 roku otrzymał Krzyż „Pro Ecclesia et Pontifice” – najwyższe odznaczenie dla osób świeckich, które przyznane zostało przez papieża Benedykta XVI. W 2016 roku – w uznaniu wybitnych osiągnięć artystycznych otrzymał medal „Gloria Artis”.

ŁYKOWSKI
PIOTR ŁYKOWSKI
W latach 1970 – 1988 był chórzystą Poznańskich Słowików Stefana Stuligrosza. W roku 1989 ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalny Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie śpiewu prof. Eugeniusza Sąsiadka. Na III Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (1988) zdobył I Nagrodę i trzy wyróżnienia specjalne (m.in. za wirtuozerię). Doskonalił swe umiejętności na wielu kursach interpretacyjnych i mistrzowskich w kraju i za granicą. Ma na swym koncie około 1000 występów solowych w całej niemal Europie, także na międzynarodowych festiwalach muzycznych. Zgodnie z typem swego głosu (kontratenor) specjalizuje się w wykonawstwie muzyce baroku, głównie kantatowo-oratoryjnej: ma w swoim repertuarze ponad 100 takich partii; od wczesnobarokowych koncertów wokalnych i pasji, do Stabat Mater Arvo Pärta. Współpracował i współpracuje z wieloma solistami i zespołami muzyki dawnej, orkiestrami kameralnymi i filharmoniami. Jest również cenionym artystą scen operowych. Brał udział m.in. w polskich premierach scenicznych oper: Claudio Monteverdiego – Orfeusz, Powrót Ulisessa, Koronacja Poppei oraz Raju Utraconego Krzysztofa Pendereckiego, Iwony, księżniczki Burgunda Zygmunta Krauzego, Echnatona Philippa Glassa i Potopu Igora Strawińskiego, Zagubionej autostrady Olgi Neuwirth, a także musicalu Sweeney Todd. Zrealizował wiele nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych (m.in. Mesjasza Haendla, Euridice Periego, Stabat Mater Bononciniego). Jest prawykonawcą muzyki Zbigniewa Preisnera do filmu De Aegypto oraz Requiem dla Mojego Przyjaciela. Piotr Łykowski działa również na niwie pedagogicznej. Jest nauczycielem śpiewu solowego we wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz w PSM II stopnia we Wrocławiu. Od wielu lat prezentuje swe referaty i prowadzi zajęcia seminaryjne na kursach interpretacyjnych; jest również zapraszany jako juror międzynarodowych i krajowych konkursów wokalnych. Od kilkunastu lat kieruje Kursem Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej we Wrocławiu. Jest również współtwórcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie Zdroju. W roku 2004 z rąk Prezydenta RP otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. Od roku 2000 zajmuje odpowiedzialne stanowiska we władzach Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu – był Kierownikiem Katedry Wokalistyki, Dziekanem, Prodziekanem. Na kadencję 2016-2020 został ponownie wybrany Dziekanem Wydziału Wokalnego. Od września 2013 jest Prezesem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu.
 

Dziecięca Kraina Quadów





Dużo śmiechu, moc radości dla małych oraz dużych Gości. Dziecięca Kraina Quadów to nie tylko przepiękny teren w miejscowości Kameduły pełen atrakcji dla najmłodszych. Chcecie ofiarować dziecku wyjątkowy prezent? Bon upominkowy umożliwiający wejście na nasz plac zabaw oraz jazdę quadem to doskonały pomysł.





Kursy Muzyczne Busko-Zdrój
mikroporady.pl



Bristol****Art&Medical Spa