Zapraszamy Drukuj
czwartek, 03 sierpnia 2017


Plakat Koncertowy_2WarsztatyKonkurs Bella Voce

W dniach 7-17 sierpnia 2017 r. odbywają się III Świętokrzyskie Warsztaty Wokalistyki i Plastyki Ruchu. Dyrektorem i pomysłodawcą warsztatów jest dr Roma Owsińska. Celem warsztatów jest praca nad profesjonalnym rozwojem artystycznym młodych adeptów wokalistyki. Warsztaty mają charakter praktyczny, uczestnicy będą pracować nad repertuarem sakralnym, oratoryjnym, muzyką klasyczną, muzyka polską, operową, operetkową i musicalową. Będą szlifować interpretacje pieśni pod opieką światowej sławy śpiewaków i pedagogów. Zajęcia odbywać się będą w Buskim Samorządowym Centrum Kultury i Szkole Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Busku-Zdroju. Zajęcia będą odbywać się indywidualnie z pedagogami śpiewu i pianistami. Pracę uwieńczą koncerty wokalne na terenie województwa świętokrzyskiego.

W tym roku w dniach 12-13 sierpnia odbędzie się także I Ogólnopolski Konkurs Wokalny „BELLA VOCE”. Będzie to konkurs jednoetapowy. Przesłuchania odbędą się w formie koncertowej i będą otwarte dla publiczności. Do konkursu zgłosiło się 60 uczestników z całego świata. Ogłoszenie wyników i koncert laureatów odbędzie się 13 sierpnia o godz. 19:00

 



JURORZY:

 


owsinskaRoma Owsińska
Należy do grona wybitnych śpiewaczek operowych. Ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi na Wydziale Wokalno-Aktorskim, a także Wydział Instrumentalny – Flet w PSM II st. Kielce. W Polsce zawodowo związana z Operą Narodową w Warszawie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Krakowską i Teatrem Wielkim w łodzi.
Koronne role artystki to: Violetta, Rozyna, Norina,Lucia di Lammermoor, Gilda czy Madame Herz. Kolejne lata przyniosły jej m.in. role Mimi, Amelii, Liu, Leonory, Madame Butterfly, Santuzzy, Adriany Lecouvreur, Lukrecji Borgii i i wiele innych. Zapraszana wielokrotnie do Komische Opera w Berlinie, Semperoper w Dreźnie, Teatro Vittorio Emanuele na Sycylii czy Gloria Opera Company w Seulu (Korea) a także opery w Sofii, Hadze, Amsterdamie, Lille i wiele innych. Znana także z wykonań muzyki symfonicznej, oratoryjnej, kameralnej i operetkowej. Zaśpiewała ponad 60 dzieł oratoryjnych i 50 ról czołowych operowych. Otwierała światowe festiwale muzyczne w Jerozolimie, Singapurze, Seulu, Santander, La Chaise-Dieu pod dyrekcją znakomitych dyrygentów i światowych orkiestr. Miała zaszyta wystąpić przed Królem Hiszpanii Juanem Carlosem. Nagrała dwie opery Rossiniego „La Cambiale di matrimonio” Le Vivuoco Stravagante, dokonała wielu nagrań telewizyjnych, radiowych i płytowych.
Nagrody:
1. „Grand Prix” – konkurs wokalny im. J. Kiepury w Krynicy;
2. I-a Nagroda Specjalna Kompozytorów Bułgarskich na Międzynarodowym Konkursie Śpiewaków Operowych w Sofii;
3. Srebrny Pierścień za rolę Violetty w Traviacie – Verdiego – uznaną za najciekawsze osiągnięcie artystyczne na scenach Teatrów z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru;
4. „Złota Muza Polskich Nagrań za płytę „Opera Arias” - Roma Owsińka.
5. Srebrny Medal za Długoletnią Służbę nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
6. „Świętokrzyska Nagroda Kultury” w uznaniu dokonań wzbogacających dorobek kulturalny województwa świętokrzyskiego nadany przez Marszałka Adama Jarubasa.
7. Gloria Artis – zasłużony kulturze przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
8. W 2013 roku w „Buskiej Alei Gwiazd” przed Sanatorium „Markonii” odsłoniła swoje słoneczko obok K. Jamroz, K. Pendereckiego, Wiesława Ochmana, Bogusława Kaczyńskiego i innych wspaniałych artystów.
9. W 2014 roku uzyskała tytuł Doktora Sztuk Muzycznych w dyscyplinie artystycznej – wokalistyka – nadany Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.
10. Od 2015 roku należy do Stowarzyszenia Polskich Pedagogów Śpiewu
11. Jest Prezesem Stowarzyszenia „Voce”, prowadzi klasę śpiewu w PSM w Kielcach.
12. W roku 2017 uzyskała Tytuł "Buskowianin Roku 2016" i statuetkę "Siewcy" za pasję jaką wkłada w kształcenie muzyczne młodych artystów oraz promocję miasta i gminy Busko-Zdrój poprzez działalność kulturalną.
Pomysłodawczyni i Dyrektor Artystyczny „Świętokrzyskich Warsztatów Wokalistyki i Plastyki Ruchu” oraz Konkursu Wokalnego „Bella Voce” w Busku-Zdroju.
Roma Owsińska od samego początku związana jest z Międzynarodowym Festiwalem Muzycznym im. Krystyny Jamroz.
W 1987 roku odsłoniła pamiątkową tablicę poświęconą patronce festiwalu i uświetniła I-wszy koncert z czołowymi artystami Polski – Krystyną Rumowską, Bogdanem Paprockim i Bogusławem Kaczyńskim.


kusiewiczPiotr Kusiewicz
Wybitny polski tenor Piotr Kusiewicz jest muzykiem uniwersalnym. Studia ukończył w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w zakresie gry na fortepianie i śpiewu solowego. Artysta do chwili obecnej śpiewał m.in. we wszystkich filharmoniach w kraju, operach oraz znaczących salach koncertowych na świecie. W swoim repertuarze posiada 140 dzieł oratoryjnych. Jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu artystycznym Piotra Kusiewicza był udział w wykonaniu opery Król Roger Szymanowskiego pod dyrekcją Charlesa Dutoit w Paryżu, Montrealu, nowojorskiej Carnegie Hall a także w Tokio w latach 1996-2002. Nagrał 40 płyt CD oraz 4 DVD. Piotr Kusiewicz jest profesorem śpiewu i kierownikiem Katedry Wokalistyki Akademii Muzycznej w Gdańsku. Prowadzi klasę śpiewu solowego na kierunku Wokalistyka na Wydziale Edukacji Muzycznej w Akademii Sztuki w Szczecinie. W marcu 2008 roku otrzymał Krzyż „Pro Ecclesia et Pontifice” – najwyższe odznaczenie dla osób świeckich, które przyznane zostało przez papieża Benedykta XVI. W 2016 roku – w uznaniu wybitnych osiągnięć artystycznych otrzymał medal „Gloria Artis”.


lykowskiPiotr Łykowski
w latach 1970 – 1988 był chórzystą Poznańskich Słowików Stefana Stuligrosza. W roku 1989 ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalny Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie śpiewu prof. Eugeniusza Sąsiadka.
Na III Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (1988) zdobył I Nagrodę i trzy wyróżnienia specjalne (m.in. za wirtuozerię). Doskonalił swe umiejętności na wielu kursach interpretacyjnych i mistrzowskich w kraju i za granicą.
Ma na swym koncie około 1000 występów solowych w całej niemal Europie, także na międzynarodowych festiwalach muzycznych. Zgodnie z typem swego głosu (kontratenor) specjalizuje się w wykonawstwie muzyce baroku, głównie kantatowo-oratoryjnej: ma w swoim repertuarze ponad 100 takich partii; od wczesnobarokowych koncertów wokalnych i pasji, do Stabat Mater Arvo Pärta. Współpracował i współpracuje z wieloma solistami i zespołami muzyki dawnej, orkiestrami kameralnymi i filharmoniami. Jest również cenionym artystą scen operowych. Brał udział m.in. w polskich premierach scenicznych oper: Claudio Monteverdiego – Orfeusz, Powrót Ulisessa, Koronacja Poppei oraz Raju Utraconego Krzysztofa Pendereckiego, Iwony, księżniczki Burgunda Zygmunta Krauzego, Echnatona Philippa Glassa i Potopu Igora Strawińskiego, Zagubionej autostrady Olgi Neuwirth, a także musicalu Sweeney Todd.
Zrealizował wiele nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych (m.in. Mesjasza Haendla, Euridice Periego, Stabat Mater Bononciniego). Jest prawykonawcą muzyki Zbigniewa Preisnera do filmu De Aegypto oraz Requiem dla Mojego Przyjaciela.
Piotr Łykowski działa również na niwie pedagogicznej. Jest nauczycielem śpiewu solowego we wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz w PSM II stopnia we Wrocławiu. Od wielu lat prezentuje swe referaty i prowadzi zajęcia seminaryjne na kursach interpretacyjnych; jest również zapraszany jako juror międzynarodowych i krajowych konkursów wokalnych. Od kilkunastu lat kieruje Kursem Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej we Wrocławiu. Jest również współtwórcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie Zdroju. W roku 2004 z rąk Prezydenta RP otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. Od roku 2000 zajmuje odpowiedzialne stanowiska we władzach Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu – był Kierownikiem Katedry Wokalistyki, Dziekanem, Prodziekanem. Na kadencję 2016-2020 został ponownie wybrany Dziekanem Wydziału Wokalnego. Od września 2013 jest Prezesem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu.


omiljanowiczdr. hab. Jolanta Omiljanowicz–Quattrini
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Prof. Magdaleny Halfter. W Mediolanie studiowała technikę i styl wykonawczy belcanto pod kierunkiem Maestro Rodolfo Cellettiego. Zdobywczyni I nagrody i Złotego Medalu na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Belgradzie, za interpretację partii Violetty w operze La Traviata Giuseppe Verdiego i tą samą rolą, jeszcze jako studentka, zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie, a następnie na scenie Teatro La Fenice w Wenecji, pod dyr. Bruno Bartolettiego i opieką artystyczną, wielkiego włoskiego kompozytora Giancarlo Menottiego. Od chwili debiutu, śpiewała główne partie sopranowe, na scenach operowych jak m.in.: Opera di Roma, Teatro La Fenice di Venezia,Teatro San Carlo di Napoli, Teatro Regio di Parma, La Scala Milano, Teatro Massimo Palermo, Arena di Verona, Teatro Filarmonico Verona, Festival Sferisterio Macerata, Teatro Comunale Genova, Teatro Regio di Torino, Teatro Petruzelli Bari, Opera Bonn, Staatsoper Wien, Opera Tokyo, Art Center Philadelphia, Opera Huston, Opera Dallas, Opera Palm Beach, Teatro Chiabrera Savona, Festival Martina Franca, Opera Heidelberg, Festival Schwetzingen, Festival Munchen, Teatro Petruzelli Bari, Teatro Comunale Como, Opera Alessandria, Teatro Comunale Pisa, Teatro di Ferrara, Adria, Foggia, Piacenza, Opera di Treviso, Bergamo, Cremona, Brescia, Festival Benevento, Teatro Pergolesi di Jesi, Festival Malalatestiano Fano, Festival RAI Roma, Opera Lisbona, Teatro Opera Liceu Barcelona, Opera Las Palmas, Opera Santa Cruz de Tenerife, Opera Bilbao, Opera Sant’Ander, Opera Limoges, Festival Montpellier, Festival Marseille, Opera Rouen, Paris Musique Festival, Daegu Opera House, Opera Leeds, Festival York, Festival Budapest, Opera Graz, Opera Klagenfurt, Festival Charleston, Opera di Santo Domingo, Opera St. Gallen, Opernhaus Basel, Opernhaus Zurich, Teatro Municipal Opera Rio de Janeiro i inne. Spiewała główne partie sopranowe m.in. Norma, Aida, Lucia di Lammermoor, Maria Stuarda, Anna Bolena, Elisabetta/Roberto Devereux/, Gemma di Vergy, Parisina, Lucrezia Borgia, Norina /Don Pasquale/, Paolina/Poliuto/, Alaide /La Straniera/, Violetta/La Traviata/, Rigoletto/Gilda/, Attila/Odabella/,Lombardi /Leonora/, Il Trovatore/Leonora/, Luisa Miller, La Forza del destino /Leonora/, Abigaille /Nabucco/, Amelia Grimaldi /Simon Boccanegra/, Lina Stiffelio /, Amelia /Ballo in Maschera /, Alice, Nannetta /Falstaf/, Lady Macbeth/Macbeth/, Donna Anna /Don Giovanni/, Elettra /Idomeneo/, Costanze/Die Enfuhrung aus dem Serail/, Contessa /Le Nozze di Figaro/, Vitelia/La clemenza di Tito/ Rosina / Il Barbiere di Siviglia/, Fiorilla /Il Turco in Italia /, Amenaide /Tancredi/, Ninetta /La gazza ladra/, Semiramide, Beatrice di Tenda, Il Pirata, Leila /Les pecheurs de perle/, Micaela /Carmen/, Thais, Olympia,Giulietta,Antonia /Les Contes de Hoffmann/, Marzeline /Fidelio/, Elaisa/Il Giuramento/, Principe Farnaspe /Adriano in Siria/, Rezia-Dardanee /Le rencontre imprevue /, Ifigenia in Tauride, Leila /L’Ebreo /, Nedda /Pagliacci /, Francesca da Rimini, Turandot Alceste, Medea, i in.


sciborJacek Ścibor
ukończył z wyróżnieniem Wydział Rytmiki Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie wybitnej specjalistki prof. Moniki Skazińskiej. Oprócz wystudiowanej wiedzy z zakresu rytmiki, plastyki ruchu, ekspresji, elementów ruchu scenicznego, kompozycji ruchowej, zaczął odnajdować swoją osobowość w muzyce wokalnej. Warsztat wokalny kształcił pod okiem wybitnych specjalistów. Jest czynnym uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Interpretacji Muzyki Wokalnej w ramach, których we wrześniu 2005 roku otrzymał dyplom klasy śpiewu Christiana Elssnera za szczególny wyraz artystyczny, zaś w lutym 2006 r. otrzymał dyplom mistrzowski w klasie śpiewu prof. Ewy Czermak. 22 czerwca 2007 roku uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie wokalistyka na podstawie rozprawy „Specyfika interpretacji muzyki wokalnej baroku i romantyzmu na przykładzie wybranych utworów”. W swoich działaniach artystycznych i naukowych łączy ruch ze śpiewem tworząc integralną całość, jako rzecz szalenie ważną w zawodzie śpiewaka. Jest interpretatorem liryki wokalnej, od pieśni barokowej po piosenkę aktorską. Jego dorobek artystyczny obejmuje recitale solowe oraz dzieła oratoryjno-kantatowe. Na stałe współpracuje z Filharmonią Podkarpacką. Od roku 2003 koncertuje z zespołem muzyki dawnej „Collegium Musicum”. Poza Polską koncertuje w Danii, Austrii, Belgii, Szwecji, Włoszech, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Dokonał nagrań dla Telewizji oraz Radia Rzeszów i Radia Lublin. Nagrał 4 płyty CD z muzyką współczesnego kompozytora Waldemara Wałeckiego, płytę CD z pieśniami żydowskimi w języku jidysz, hebrajskim i polskim. W swoim dorobku posiada również nagraną płytę z pieśniami Samuela Barbera, a także Opera omnia religiosa 3 wydaną przez firmę fonograficzną Acte Préalable z dziełami Ottona Mieczysława Żukowskiego. Występował m.in. na festiwalach: Przemyska Jesień Muzyczna, Światowy Festiwal Kultury Żydowskiej - Kraków, Muzyczny Festiwal w Łańcucie, Festiwal „Muzyka i Plastyka – Tempus Paschale”, Festiwal „Między Wschodem a Zachodem” w Lublinie, Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju. W czerwcu 2014 roku wystąpił na Festiwalu Przemyska Wiosna Teatralna w operze W. A. Mozarta „Bastien und Bastienne” wykonując główną rolę tenorową. Wspomniany spektakl jest jego autorskim dziełem z zakresu reżyserii, scenografii oraz ruchu scenicznego. Dr hab. J. Ścibor czynnie uczestniczy w różnego rodzaju sympozjach, konferencjach oraz sesjach naukowych w kraju i za granicą, wygłaszając referaty łączące dwa nurty jego działalności wokalistykę i rytmikę. Szczególnie blisko współpracuje z Wydziałem Wokalnym Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz Wydziałem Edukacji Muzycznej Akademii Sztuki w Szczecinie. Od 2005 jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu działającego we Wrocławiu. Od wielu lat jest ekspertem Ministerstwa Edukacji Narodowej. Działalność naukowa Jacka Ścibora przekłada się bezpośrednio na codzienną pracę z młodymi artystami, dzięki czemu i oni mogą rozwijać swoją osobowość wieloaspektowo.Prowadzi zajęcia z elementów ruchu scenicznego, plastyki ruchu, zajęć muzyczno-ruchowych. Stopień doktora sztuk wokalnych, jaki zdobył upoważnia go natomiast do prowadzenia zajęć z emisji głosu, śpiewu solowego. Zawsze podkreśla, iż ruch sceniczny jest obok głosu, kolejnym ważnym środkiem komunikowania się młodego śpiewaka z otoczeniem. W ramach swojej działalności pedagogicznej reżyseruje cyklicznie musicale. Niektóre z nich to: „Woodstock”, „Polskie seriale”, „Po tamtej stronie marzeń”. Premierowe wykonania każdego z nich mają miejsce w Sali Koncertowej Wydziału Muzyki UR. Spektakle te cieszą się ogromnym zainteresowaniem w całym regionie podkarpackim. Ważnym uzupełnieniem dorobku dydaktycznego J. Ścibora jest prowadzenie autorskich warsztatów, seminariów, kursów i szkoleń.
Cechą charakterystyczną dla sylwetki dr hab. Jacka Ścibora jest jego aktywność społeczna, czego wyrazem są działania o charakterze animacyjnym. Wielokrotnie wygłasza prelekcje dotyczące muzyki wokalnej i instrumentalnej. Jest również zapraszany do prowadzenia koncertów promujących zarówno młodych artystów jak i tych o ugruntowanej pozycji scenicznej. Jego działalność animacyjna na rzecz kultury to także liczne audycje radiowe, w których dzieli się ze słuchaczami swoją muzyczną pasją. Dr hab. Jacek Ścibor od 1997 roku jest pracownikiem Instytut Muzyki obecnie Wydziału Muzyki. Od 2007 zatrudniony na stanowisku adiunkta prowadzi zajęcia z zakresu rytmiki, plastyki ruchu, emisji głosu z elementami dykcji. Dnia 14 marca 2016 uchwałą Rady Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu uzyskał tytuł doktora habilitowanego sztuki w dyscyplinie artystycznej wokalistyka.


kuczynskaRenata Kuczyńska – sopran.
Śpiewaczka operowa, operetkowa, musicalowa, aktorka, pedagog, certyfikowany terapeuta głosowy. Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. W klasie Prof. Haliny Mickiewiczowny. Poźniej w doskonaleniu warsztatu pomagali jej światowej sławy pedagodzy jak Brigitte Fassbaender oraz Charlotte Lehmann. Na scenie zadebiutowala już podczas studiów w 1985 roku w Neubrandenburgu. Natomiast prawdziwą karierę solową zaczęła na scenach teatrów nimieckich m.in. w Brunszwiku, Oldenburgu ( Niemcy) oraz w wielu innych. Podczas swojej kariery zawodowej miała okazję współpracować z wieloma znaczącymi dyrygentami i reżyserami jak m.in Steffan Soltesz, Philippe Augin, Fabrizio Ventura, Jari Hämäläinen, Irene Mann i in. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła u najlepszych pedagogów śpiewu m.in. KS Brigitte Fassbaender oraz Charlotte Lehmann W Panstwowym Teatrze w Brunszwiku zadebiutowala partią Paminy z „Czarodziejskiego Fletu” W.A. Mozarta. Później przez ponad 10 lat zaangażowana była jako solistka, wykonując wiele partii sopranowo – koloraturaturowych ( Carodziejski Flet – Królowa Nocy, Uprowadzenie z Seraju – Blonda, Traviatta – Violetta, Rigoletto – Gilda, Ariadne na Naxos – Zarbinetta, i in.) Renata Kuczyńska posiada bardzo obszerny repertuar operowy, piesniarski, operetkowy, musicalowy oraz swiatowej piosenki. Koncertuje w kraju i za granica. Artystka wystepowała gościnne przed publicznoscią Belgii, Holandii i Austrii. Współpracuje z wieloma muzykami solowymi tworząc formy kameralne. Od 2011 do 2016 pracowała na stanowisku pedagoga śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale wokalno- aktorskim o specjalności musical. Od kilku lat prowadzi warsztaty wokalne ( śpiew solowy, musical, pop jazz). W czerwcu 2016 ukonczyła kurs dla terapeutow głosowych szkoły Schlafhorst - Andersen w Bad Nenndorf ( Niemcy).
Jest zarówno świetnym pedagogiem śpiewu jak i trenerem głosowo- oddechowym.


smietanaEwa Warta-Śmietana
Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie (Wydział Wokalno–Aktorski). Wystąpiła w partiach operowych: (Zerlina w „Don Giovannim”, Zuzanna w „Weselu Figara”, Bas¬¬tien¬ne w „Bastien und Bastienne” Mozarta, Rachela w „Żydówce” Halevy'ego, Frasquita w „Carmen” Bizeta), operetkowych takich, jak: Riquette w „Wiktorii i jej huzarze” Abrahama, Stasi w „Księżniczce czardasza” Kalmana, Hanna w „Wesołej wdówce” Lehara, Hudel w mu¬si¬calu „Skrzypek na dachu” Bocka, , a także Ryfka w musicalu „Cuda rebego”, „Miłość czyni cuda” Króla. Oprócz regularnych partii wykonuje także szereg arii z oper, operetek, musicali, pieśni kom¬po¬zy-torów różnych epok, stylów i narodów, a także piosenek.
Z myślą o niej współczesny kompozytor Adama Walaciński napisał cykl pieśni, których pra¬wy-konanie miało miejsce w czerwcu 2001 podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej w Krakowie. Powyższy repertuar wykonuje na licznych festiwalach w Polsce i poza jej granicami m.in. kil¬ka-krotnie w Austrii, w Szwecji, USA, a także Iz¬raelu, krajach byłej Jugosławii, Węgrzech, Niem-czech, Włoszech, Słowacji, Rosji, Kanadzie. Na zaproszenie Chińskiego Ministerstwa Kultury oraz Ambasady RP w Pe¬ki¬nie odbyła tournée po Chinach, występując w największych i najbardziej prestiżowych salach koncertowych: Pekin – Forbidden City Concert Hall (Zakazane Miasto), Meizhou – Miejskie Centrum Sztuki Liang Sheng Ludu Hakka, Qingdao – Qingdao Concert Hall. Dorobek nagraniowy: z początkiem lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia wystąpiła w filmie biograficznym o dy-rygencie Leopoldzie Kozłowskim - The Last Klezmer, który w 1995 roku otrzymał nominację do Oscara w kategorii filmów dokumentalnych. Latem 1999 roku została zaproszona do nagrania wo-kaliz w fonograficznym zapisie Pana Tadeusza na płytach CD. Wiosną roku 2001 nagrała so¬lo¬wą płytę Kto me usta całuje (OKO-ART, OACD 2001-00001) zawierającą znane arie operetkowe i mu¬sicalowe. Jesienią 2001, wraz z innymi krakowskimi wokalistami nagrała płytę kolęd i pas¬to¬ra-łek A pokój na ziemi (OKO-ART, OACD 2001-00007). W październiku 2006 roku zarejestrowała re¬citalową płytę Yerushalayim z muzyką żydowską. W maju 2007 roku nagrała płytę Ave Maria (FC001) za¬wierającą znane utwory muzyki sakralnej kompozytorów różnych epok, a w listopadzie dwie płyty: Ten drogi Lwów, z nagraniami dokonanymi wspólnie z laureatami Pierwszego Ogól¬no-polskiego Konkursu Piosenki Lwowskiej w Krakowie, oraz Kolędowy czas, zawierającą wybór ko-lęd, pastorałek oraz utworów instrumentalnych wprowadzających w nastrój Świąt Bożego Na¬ro¬dze-nia.W 2009 roku nagrała płytę Jan Paweł II – Santo Subito (FC002), oprawioną w muzykę ta¬kich kom¬po¬zytorów, jak m. in.: Astor Piazzola, Ennio Morricone, Edward Pałłasz. Wśród utworów zna-lazły się między innymi takie, jak: Nella Fantasia, będąca wokalną adaptacją przewodniego mo¬ty¬wu z filmu Misja, czy Spente Le Stelle, napisana po śmierci Jana Pawła II przez kompozytora Gas¬tone de Murta, a w 2010 płytę CD i DVD pod wspólnym tytułem Nie wszystek umrę – w 200 rocz¬nicę urodzin – twórczość Chopina i dla Chopina (FC003, FC004)) .Współwykonawcą tych os¬tatnich płyt są m.in.: pianistka Krystyna Man Li Szczepańska, aktor Jerzy Trela. Jej głos został utrwalony również na nagraniach CD i DVD Zespłu Pieśni i Tańca Uniwersytetu Ja¬giellońskiego „Słowianki”, (którego solistką była w czasach studenckich), na płytach: „The Christmas Carols” z towarzyszeniem Orkiestry Dętej SOLVAY (OKO-ART, 0ACD 2002-00010), pły¬cie jubileuszowej „Nasza Pani Makowska” w 30-lecie koronacji obrazu Matki Bożej Ma¬kows¬kiej (1979-2009) , a także na potrzeby radia RAK, cykl pieśni w języku starojapońskim. Kilka w/w płyt doczekało się już wznowień, m.in.: Ave Maria, oraz Yerushalayim (pod no-wym tytułem Miasteczko Bełz). W 2011 rogu zagrała główna rolę w filmie muzycznym realizowanym przez Telewizję Polską Tych miasteczek nie ma już. W 2012 wraz z Telewizją Kraków nagrała program Kolędy w kra-kows¬kich kościołach. W tym też roku powstał na DVD album kolędowy pt.: Ave Maria na Boże Narodzenie. W 2013 roku wraz z Telewizją Kraków zrealizowała, wg własnego scenariusza, programy edu-ka¬cyjne dla dzieci pt. „Fantastycznie klasycznie”, w których również zaśpiewała pieśni kom¬po¬zy-to¬rów polskich.W tym też roku zarejestrowała na płytach DVD kolejne kolędy i pieśni bożonarodzeniowe pod ty¬tułem Pierwsza gwiazda. Jest również współautorem książki o znanym śpiewaku, pedagogu i społeczniku Bronisławie Ro¬maniszynie, wydanej w 2011 roku. W 2013 roku napisała scenariusz do musicalu Cuda rebego, który został wyprodukowany przez Firmę Rosco Polska Sp. z o.o. oraz Bytomskie Centrum Kultury. W 2014 roku został on wzbogacony o nowe sceny i piosenki i wystawiony przez Gliwicki Teatr Muzyczny i Firmę Rosco Polska Sp. z o.o. pod nowym tytułem Miłość czyni cuda, w którym gra jedną z głównych ról.
Oprócz działalności artystycznej Ewa Warta-Śmietana pełni funkcję Prezesa Fundacji Pomocy Ar¬tystom Polskim CZARDASZ, dyrektora konkursu operetkowo – musicalowego im. Iwony Bo¬ro-wic¬kiej (jedynego w Polsce pod względem merytorycznym), a także dyrektora Majowego Festiwalu Mu¬zycznego w Kazimierzu Dolnym, a także dyrektora artystycznego Festiwalu „Muzyka u źródeł” w Lądku Zdroju.


szpakowskaEwa Szpakowska
ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Łodzi. Po ukończeniu studiów pozostała na uczelni jednocześnie rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim w Łodzi. Uczestniczyła w licznych konkursach wokalnych jako akompaniator: w Nowym Sączu, Bytomiu - konkurs im. Didura, Konkurs Moniuszkowski w Warszawie, w Hertogenbosch w Holandii, Konkurs operetkowy w Krakowie oraz kursach wokalnych Teresy Żylis-Gary w Radziejowicach, Ewy Izykowskiej w Orońsku, G. Bradley w Łodzi, Katarzyny Rymarczyk w Lubostroniu, Romy Owsińskiej w Busku-Zdroju. W czasie pracy w Teatrze Wielkim w Łodzi współpracowała z wybitnymi dyrygentami i solistami-śpiewakami oraz brała udział w licznych tournée po Europie. Od 20 lat związana jako akompaniator z Polską Operą Kameralną, uczestniczyła we wszystkich festiwalach Operowo-Operetkowych w Ciechocinku. Dokonała licznych nagrań radiowych i telewizyjnych.


holubRafał Krzysztof Hołub
Naukę gry na fortepianie rozpoczął samodzielnie w wieku 14 lat w wyniku inspiracji muzyką Chopina. Po roku nauki w Ognisku został przyjęty do Liceum Muzycznego im. K. Lipińskiego w Lublinie, do klasy fortepianu prof. Tamary Bogdanowskiej. W owym czasie corocznie otrzymywał stypendium prezydenta miasta Lublina za wysokie wyniki w przedmiotach artystycznych. W 2003 r. rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Łodzi gdzie kształcił się w klasie prof. Tadeusza Chmielewskiego oraz prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej. Studia ukończył uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Ukończył również podyplomowe studium liryki wokalnej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (2013). Po studiach pracował w Łódzkiej Akademii Muzycznej jako wykładowca na wydziale wokalno – aktorskim. Swoje umiejętności doskonalił na mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez: Kevina Kennera, Paula Gulda, Petera Eflera, Leonida Tamulewicza, Louisa Nagela i Kazimierza Brzozowskiego. Jest laureatem: I Ogólnopolskiego Konkursu Chopinowskiego im. Władysława Kędry w Łodzi (2002) – III nagroda, VI Międzynarodowego Konkursu Młodych Pianistów "Arthur Rubinstein in Memoriam" w Bydgoszczy (2004) – nagroda chopinowska, XI Międzynarodowego Konkursu "Muzyka bez granic" w Druskiennikach na Litwie (2011) – Grand Prix oraz finalistą V Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Budapeszcie (2012). Rafał Hołub występuje jako solista i kameralista. Uczestniczył w wielu festiwalach m. in.: „Divertimento Nałęczowskim”, XXXVIII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, XI Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym „Floralia Muzyczne” w Warszawie, Festiwalu Pianistycznym „Homage to Arthur Rubinstein” w Łodzi, „Premii Filharmonii Łódzkiej”, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym „Słowo i Muzyka u Jezuitów” w Łodzi, Festiwalu „Kontrolowany” w hołdzie W. Lutosławskiemu w Radomiu. Współpracował również z orkiestrą studencką „Lingua Nostra”, a także orkiestrą Filharmonii Łódzkiej. Obecnie bierze udział w wielu projektach towarzysząc Radomskiej Orkiestrze Kameralnej. Jest również członkiem zespołu „Lirico Spinto” wraz z Moniką Świostek i Rafałem Majznerem – uznanymi młodymi artystami o znacznym dorobku artystycznym. Występował na licznych konkursach wokalnych m. in. w Warszawie, Krakowie, Włoszakowicach, Olsztynie, Kudowie-Zdroju, Kielcach, Busku-Zdroju, wielokrotnie otrzymując nagrodę dla wyróżniającego się pianisty. Uczestniczył też w seminarium liryki wokalnej pod kierunkiem prof. Tomasza Herbuta w AM w Łodzi. Brał udział w wielu kursach wokalnych: w Radziejowicach, Radomiu, Kielcach, Wisełce, Busku-Zdroju pracując ze znakomitymi artystami na skalę światową, takimi jak Teresa Żylis-Gara, Roma Owsińska, Krzysztof Bednarek, Jan Ballarin, Renata Kuczyńska czy Piotr Kusiewicz. Obecnie jest pracownikiem ZSM im. Oskara Kolberga w Radomiu oraz ZPSM im. Ludomira Różyckiego w Kielcach.


mrozekJarosław Grzegorz Mrożek
pianista jazzowy, organista, kompozytor i wokalista. Absolwent Uniwersytetu im. Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej o specjalnościach: prowadzenie zespołów muzycznych i muzyka kościelna. Organista parafii p/w św. Brata Alberta w Busku Zdroju. W 2015r. reprezentował Polskę na międzynarodowej wystawie EXPO w Mediolanie koncertując ze swoim autorskim zespołem TBU. Student Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na kierunku fortepian jazzowy u prof. dr. hab. Wojciecha Niedzieli. Od wielu lat koncertuje na terenie Buska Zdroju i okolic solowo, z zespołem, czy w roli akompaniatora.